top of page

ייצור בדים אקולוגיים מבמבוק

עודכן: 20 באפר׳ 2022

בטח תהיתם איך בדי במבוק יכולים להפוך מגידול טבעי ביערות לבד מפנק ונעים למגע? ואיך תהליך זה יכול להיקרא אקולוגי וידידותי לסביבה אם מדובר על מפעלים ותהליכי עיבוד? יצאנו לשטח כדי לענות לכם על השאלות הללו וחזרנו עם תשובות מסעירות שיגלו לכם את מאחורי הקלעים של הקטלוג שלנו






ארבעת השלבים של ייצור בדים טבעיים מבמבוק

מסתבר שכל התהליך של הפיכת במבוק לבד הוא תהליך קצר, טבעי ויעיל בעיקרו הכרוך רק ב-4 שלבים (!) והתוצאה כמובן היא המצעים המפנקים או מוצרים נעימים בטירוף כמו חיתולי הבמבוק שלנו בבמבו.קו.

  • שלב א'

שלב הגדילה של צמח הבמבוק יכול לקחת בין שנתיים לארבע שנים בהתאם לגודל הרצוי, בממוצע לצמח הבמבוק לוקח 3 שנים לגדול לגובהו מרגע הקצירה. כאשר מבצעים את חיתוך הבמבוק חשוב מאוד לבצע זאת בצורה נקייה ומדויקת כדי לאפשר לצמח לגדול מחדש במלוא תפארתו.

מהרגע שגידולי הבמבוק נקצרים הם מועברים למפעלים סמוכים למטע הגידול, שם חותכים אותם לגדלים קטנים יותר ומשלחים הלאה לשלב הבא.

  • שלב ב'

את חלקיקי הבמבוק שמגיעים למפעל צריך לרכך ולהשרות בנוזל מיוחד אשר עומד בתווי התקן הבינלאומיים של הטקסטיל האורגני כך שלמעשה הנוזל עצמו אורגני ואקולוגי לא פחות מאשר הבמבוק שמושרה בתוכו. בסיום השלב הזה אנו מקבלים עיסה אשר דומה לכותנה רטובה ובאם רוצים להוסיף צבע למוצר הסופי זה השלב המושלם לעשות זאת.

  • שלב ג'

השלב השלישי הוא השלב המשעמם ביותר וזה שאין למעשה מה לכתוב עליו הרבה, זהו שלב הייבוש וההמתנה.

  • שלב ד'

לאחר שהבמבוק התייבש לחלוטין (ומשקלו ירד פלאים) אפשר לעבור לשלב האחרון שבו אנו לוקחים את הבמבוק, טווים אותו ולאחר מכן אורגים אותו עד שהתוצאה שמתקבלת היא הבד המפנק והנעים למגע שהינו התוצאה הסופית.

כחלק מהתהליך של הפיכת צמח הבמבוק לבד טבעי, יש צורך להשתמש בכימיקלים מסוימים אך בזכות ההתפתחויות הטכנולוגיות והדאגה הגוברת לעתיד הסביבה, כיום ישנם תכשירים אשר לא מזהמים את האוויר או מי היבשה ולמעשה לאחר סיום תהליך הייבוש לא נשאר זכר למייצבים הכימיים שכן הם נשטפים החוצה בקלות ונעשה בהם שימוש חוזר על ולשמור על התהליך אקולוגי.


שימושים של בדי הבמבוק הטבעיים

בבדי במבוק אפשר להשתמש על מנת לייצר כל פריט באופן עקרוני, בדיוק כמו שמשתמשים בכותנה, אך בזכות היכולת של בדי במבוק להימתח עד מאוד והעובדה שלא צריך להשתמש בהמון בד על מנת לקבל תוצאות כמו של כותנה, משתמשים בבד זה בכמה קטגוריות עיקריות כמו למשל מצעים וכלי מיטה או בייצור של חיתולים ומוצרים לתינוקות ופעוטות.

אין צורך בהוראות כביסה מסובכות על מנת לשמור עליו לאורך זמן זאת בזכות התכונות הטבעיות של הבמבוק שעוברות הלאה גם למוצרים הסופיים.

אנו גאים להציע ללקוחותינו את מוצרי האקו-לקשרי המושלמים שלנו שתוכלו להרגיש בחופשה כל יום בשנה מבלי לצאת מהבית. רוצים לפנק את יקיריכם במתנה מושלמת? או אולי אתם רוצים לפנק את עצמכם במגע רך של סט מצעים חדש?

אתם מוזמנים לבוא ולבקר אותנו בסטודיו שלנו או להזמין את המוצרים האיכותיים שלנו באמצעות האתר. לכל שאלה או תהייה תרגישו חופשי ליצור עמנו קשר ונשמח לעמוד לשרותכם תמיד.

0 תגובות
bottom of page