שינה טובה זה בריאות טובה: איך לבחור כרית שינה?

שינת הלילה שלנו היא מהדברים המשפיעים ביותר על איכות החיים שלנו ועל הבריאות שלנו. אם לא נשקיע במצעים נעימים ואיכותיים, במיטה טובה ובכרית איכותית התוצאות יורגשו לאורך כל היום ולאט לאט נראה פגיעה גם במצבנו הפיזי וגם במצבנו הנפשי. אבל אם רק נשקיע מעט מחשבה נוכל לבחור לנו את כלי המיטה הטובים ביותר ובמאמר זה אנחנו רוצות לדבר על כרית השינה שלנו, על כמה היא חשובה לאיכות השינה שלנו ולהביא לכן כלים לבחור מבין כריות השינה המומלצות.


ברחבי האינטרנט יש הרבה מאמרים שמתיימרים להציע את כריות השינה המומלצות ביותר ואנחנו לא מתיימרות לקבוע בעבור אף אחד איזו כרית מתאימה לה. כרית שינה זה דבר אישי ולכל אחת מאיתנו יש את הכרית שמתאימה לה, אנחנו רק רוצות לעשות קצת סדר בכל הנושא של כריות שינה מומלצות ולהסביר מעט על התחום.


למה חשוב לבחור כרית שינה איכותית?

שוק הכריות האורטופדיות וכריות השינה האיכותיות צובר תאוצה רבה בשנים האחרונות ואפשר לראות כי קיימים סוגים רבים של כריות. בין שמדובר על כריות מבמבוק, כריות מסיבי אלוורה או אפילו שילובים מוזרים ומפתיעים כמו פחם וג'ל, התפקיד העיקרי של הכרית נשאר זהה והוא כמובן תמיכה בראש ובעמוד השדרה לאורך הלילה. את סוג הכרית חשוב להתאים גם לצורת השינה ובדרך כלל מומלץ לאלו שרגילות לישון על הצד לבחור בכרית קשיחה וגבוהה, לעומת כרית רכה ונמוכה שמומלצת לאלו הישנות על הגב.


כמובן שיש גורמים נוספים לבעיות גב ולכאבים. הרבה מהגורמים האלו קשורים לחיים המודרניים ולעובדה שאנשים יושבים הרבה מול המחשב או מול הפלאפון במנח צווארי לא נכון, אך בעוד שסביב נושאים אלו ישנה מודעות רבה בשנים האחרונות, אין עדיין מודעות זהה לגבי ההשפעה של כרית השינה על אותם כאבים ולכן אנחנו ממליצות לבחור בכרית ארגונומית שעשויה מחומרים איכותיים ושומרת על צורתה גם לאחר שימוש ממושך.


איך בוחרים את כרית השינה המושלמת


איך לדעת אם כרית שינה מומלצת מתאימה לך?

אחרי שהבנו את החשיבות של כרית שינה איכותית וטובה, אנחנו רוצות להציע לכן כמה כלים שיעזרו לכן לדעת האם יש כרית שינה מומלצת שמתאימה לכן.

· נוחות – הפרמטר החשוב ביותר בכל מה שקשור לשינה הוא הנוחות. תמיד חשוב לבדוק את הכרית, ורצוי לאורך לילה שלם, כדי להבין האם הכרית נוחה לכן או לא. חשוב לזכור שגם כרית השינה המומלצת ביותר לא בהכרח תהיה נוחה לך.

· תמיכה צווארית – על פי המומחים, צורת השינה הבריאה ביותר לגוף היא כאשר הכרית ממשיכה בקו ישר את הכתפיים שלנו וכך הראש שלנו לא נופל כלפי מטה או מורם כלפי מעלה.

· היפו – אלרגניות – כיוון שאנחנו שמות את הראש שלנו על הכרית לאורך כל הלילה ונושמות אותה, חשוב לבחור בכרית היפו – אלרגנית שמסייעת למנוע תופעות כמו נחירות.

· חומר המילוי – בשונה ממוצרים רבים, בכריות שינה לחומר הגלם יש חשיבות מכרעת. מומלץ צמיד לבחור בחומרים עמידים ששומרים על תצורתם לאורך זמן, כמו למשל במבוק, כיוון שהדבר יעיד על אורך החיים של הכרית.

· עיצוב הכרית – כיום יש מודעות רבה לעיצוב הכרית ולחשיבות של העיצוב על איכות השינה. אפשר למצוא כריות אורטופדיות וכריות ארגונומיות לצד כריות.


אצלנו בבמבוקו אנחנו מזמינות אתכן לבוא ולבדוק במו עצמכן את הכריות שלנו באחת מהחנויות שלנו הנמצאות ברמת השרון ובאילת. כמובן שאפשר גם להזמין את הכריות המופלאות שלנו עד הבית – לפרטים נוספים צרו איתנו קשר.

0 תגובות