top of page

תחרות הטקסטיל לבית: בדי במבוק Vs בדי כותנה

עודכן: 11 באפר׳ 2021

אין צורך להרחיב על החשיבות של הטקסטיל איכותי לבית, רק דמיינו עצמכם ישנים על מצעים לא נעימים, או מתנגבים במגבות ששורטות את העור.כמובןו שאיכות מוצרי הטקסטיל שאנחנו בוחרים הביתה משפיעה באופן ישיר על איכות חיינו. עד לפני כמה שנים חומר גלם אחד שלט בגזרת הטקסטיל לבית, בדי הכותנה נחשבו לגולת הכותרת ולשיא האיכות שאפשר לשאוף אליה בבחירת מצעים יוקרתיים ומגבות איכותיות. אך בשנים האחרונות מתחרה חדש החל לנגוס במעמד הכותנה וכיום בדי במבוק נחשבים לפסגת האיכות בגזרת הטקסטיל.


אז כדי לשים סוף להתחבטויות ולשאלות, יצאנו לבדוק מה הבד המושלם בעבורך.


מה זה בדי במבוק ומה היתרונות שלהם?

טקסטיל לבית מבמבוק, או בקיצור – בדי במבוק, הם למעשה בדים המיוצרים באופן אורגני מצמח הבמבוק. מדובר על הליך ייחודי שבו משתמשים בבמבוק אורגני כדי לייצר טקסטיל לבית. מדובר על אחד מחומרי הגלם האקולוגים ביותר באופן ייצורו וגידולו. חלק מהטרנד ההולך וגובר היום הוא ייצור מוצרי במבוק בצורה אורגנית ככל האפשר, וכך למעשה לאורך כל התהליך עושים את השימוש המינימלי ביותר בכימיקלים.


היתרונות של טקסטיל לבית מבמבוק מגוונים ואלו העיקריים:

· רכות – לא סתם מגבות איכותיות מיוצרים מבמבוק. התכונה העיקרית והבולטת ביותר במגבות במבוק היא הרכות הבלתי מתפשרת, שרק הולכת והופכת לרכה יותר ככל שמשתמשים ומכבסים אותם.

· אורך חיים – הבמבוק נחשב לאחד מחומרי הגלם בעלי השרידות ומשך השימוש הגבוה ביותר. סט אחד של מצעים יוקרתיים מבמבוק יכול להחזיק מעמד למעלה מאלף כביסות.

· היפואלרגניות – אומנם חלק מבדי הכותנה גם הם היפואלרגנים, אבל כל בדי הבמבוק הם היפואלרגנים. חומר הגלם, צמח הבמבוק, מכיל רכיבים דוחי מזיקים והיפואלרגנים והתכונות האלו עוברות גם למוצרים שמכינים מהם.

· קירור ורעננות – בדי במבוק הם הבדים הנושמים ביותר שתוכלו לדמיין. זה אולי נשמע כמו קלישאה אבל שימוש במצעים יוקרתיים העשויים מבמבוק יסיע לכם לשמור על טמפרטורת הגוף בחום ובקור. זה קורה בזכות המבנה החלול של הסיב שמאפשר זרימת אוויר.


למרות כל היתרונות שמנינו כאן, יש גם כמה אנשים שיגידו שהמחיר של מוצרי במבוק יקר לטעמם. אך על האיכות אין עוררין.


בדי במבוק או בדי כותנה

בדי כותנה והיתרונות שלהם

כבר שנים רבות ואין כמעט מוצרי טקסטיל לבית שאין בה כותנה. ישנן סוגים רבים של כותנה וכדי לקבוע את איכות המוצר, חשוב מאוד לבדוק את כמות החוטים השוזרים את הבד. זה יעיד על חוזק ואיכות המוצר לאורך השנים שעתידות להגיע. לא בכדי כותנה נחשבת לקלאסיקה בתחום הטקסטיל לבית והמראה הטבעי שהיא מעניקה מציף בכולנו תחושה של בית.


מחיר הכותנה משתנה בהתאם לסוג הכותנה שמשתמשים בה ובשאלה, האם מערבבים חומרים נוספים פנימה. על פי רוב משתמשים בכותנת ג'רסי וכותנה מצרית אשר נחשבות לאיכותיות ביותר. שימו לב שהרבה פעמים אתם יכולים להיתקל במוצר שמתויג ככותנה מצרית ומחירו יהיה זול באופן מחשיד, במקרה כזה בדקו האם משלבים פנימה עוד בדים אחרים כמו פוליאסטר.


יתרונות בדי הכותנה:


· תחזוקה קלה – כותנה לא דורשת תחזוקה מסובכת וכל שנדרש מכם זה פשוט להכניס למכונה. לעומת זאת בדי במבוק דורשים מעט יותר תשומת לב (אך גם כן לא משהו מסובך יתר על המידה)

· סופג לחות – בדי כותנה ידועים בכך שהם מסוגלים לספוח נוזלים בצורה טובה מאוד, זה מסייע בעיקר במגבות ומצעים אשר בהם חשוב שהבד יספוג לחות כדי שלא יתפתח עובש.

· נשימה – הרבה כלי מיטה עשויים מכותנה רק משום שמדובר על בד שנושם בצורה נפלאה ותחושת הרעננות שזה מייצר אצלנו מעודדת הירדמות ומונעת הזעת יתר.


מהבחינה האקולוגית, בדי כותנה צורכים יותר מים מאשר במבוק ודורשים הדברת מזיקים, מה שהופך אותם לפחות ידידותיים לסביבה מאשר בדי במבוק. גם תוחלת החיים של בדי כותנה לא גבוהה והם נשחקים עם הזמן והשימוש, אך לא לפני שהם מגיעים לשיא של נעימות.


יש לכם שאלות נוספות על בדי במבוק ועל ההשוואה בינם לבין בדי כותנה? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור ולענות על שאלות נוספות. אתם גם מוזמנים להתרשם ממגוון המוצרים המפנקים והנעימים שלנו - לכל המוצרים >>

0 תגובות
bottom of page